Măsuri de asigurarea transporturilor. Obligaţii impuse în sarcina transportatorilor de Legea privind imigrația (UK) și Legea privind azilul din 1999 (UK) și în Regulamentul privind răspunderea transportatorilor din 2002, cu modificările ulterioare. Amenzi impuse de Border Force.
Potrivit Legii privind imigrația UK, Legii privind azilul din 1999 UK și Regulamentului privind răspunderea transportatorilor din 2002, cu modificările ulterioare, autoritățile vamale pot aplica sancțiuni civile atât șoferilor, cât și transportatorilor pentru infracțiunile de neasigurare a unui vehicul de marfă și pentru transportul de persoane care intră clandestin, la intrarea în Marea Britanie.
Sancţiunile pot fi aplicate atât faţă de conducătorii auto, cât şi faţă de societatea de transport, în măsura în care în urma verificărilor efectuate de autorităţile de frontieră se constată că societatea nu a adoptat măsurile impuse de legislaţia în discuţie.
Pentru a evita aplicarea sancțiunii pecuniare, societățile de transport sunt obligate la adoptarea unor măsuri ce vizează asigurarea transporturilor astfel încât transportul să nu permită intrarea persoanelor clandestine.
Printre aceste măsuri se numără:
1. Asigurarea și menținerea securității vehiculului:
• Societățile de transport au obligaţia de a pune la dispoziția fiecărui conducător auto suficiente încuietori sau sigilii cu număr unic pentru a fi utilizate în timpul călătoriei, astfel încât să se asigure că vehiculul poate rămâne securizat în permanență.
• De asemenea, se recomandă furnizarea pentru fiecare șofer al unui vehicul cu partea laterală moale a unui cablu sau a unei curele TIR în stare bună de funcționare.
• Totodată, este obligatoriu ca societatea să țină o evidență a tuturor dispozitivelor de securitate eliberate fiecărui șofer, detaliind câte și când au fost eliberate.
2. Furnizarea unui document pentru înregistrarea controalelor:
• Punerea la dispoziția fiecărui șofer un număr adecvat de liste de control care să permită înregistrarea verificărilor standard pentru fiecare călătorie.
• Păstrarea unei evidenţe a numărului de liste de verificare eliberate și a datei la care au fost eliberate fiecărui șofer.
• Păstrarea unor copii ale listelor de control completate pentru o perioadă de 6 luni. Se impune ca lista de verificare permită efectuarea tuturor verificărilor necesare în conformitate cu Regulamentului privind răspunderea transportatorilor din 2002, cu modificările ulterioare (Carriers' Liability (Amendment) Regulations 2023).
• Există un formular tipizat ce conţine o listă de verificare pe care societățile de transport să o dea șoferilor lor și care acoperă toate cerințele prevăzute de Carriers' Liability (Amendment) Regulations 2023.
3. Furnizarea de documente şi instrucțiuni pentru conducătorii auto
• Furnizarea către fiecare șofer (inclusiv șoferilor temporari) un set de instrucțiuni în limba lor proprie, care să detalieze în mod specific:
o modul de asigurare a vehiculului,
o cum să înregistreze și să finalizeze verificările vehiculului
o cum să completeze și să păstreze lista de verificare
o ce trebuie să facă în cazul în care șoferul suspectează că în vehicul sunt prezenți participanți clandestini.
4. Formarea conducătorilor auto:
• Formarea este separată de furnizarea de instrucțiuni. Formarea ar trebui să fie un eveniment specific care să permită conducătorilor auto să interacționeze cu un formator și să le ofere posibilitatea de a pune întrebări. Formarea nu înseamnă furnizarea unei copii a setului de instrucțiuni de mai sus către conducătorul auto.
• Această formare trebuie să includă o verificare a cunoștințelor pentru a se asigura că șoferul a înțeles această formare.
• Se recomandă păstrarea evidențelor cu privire la formările realizate de societatea de transport, care să detalieze numele celor instruiți, data la care au fost instruiți, locul în care a avut loc instruirea, detaliile abordate, rezultatele verificării cunoștințelor.
• Nu în ultimul rând, se recomandă realizarea cursurilor de perfecționare o dată la 6 luni. Aceste cursuri ar trebui să le permită din nou conducătorilor auto să interacționeze cu un formator și să le ofere posibilitatea de a pune întrebări. Cu toate acestea, poate fi o sesiune mai scurtă decât formarea inițială și se poate axa pe reamintirea responsabilităților conducătorilor auto în ceea ce privește prevenirea intrărilor clandestine.
5. Revizuirea activității conducătorilor auto:
• Colectarea de la fiecare conducător auto a înregistrărilor completate ale verificărilor efectuate la încheierea călătoriei.
• Revizuirea acestor liste de verificare în termen de 30 de zile pentru a identifica eventualele erori sau omisiuni.
• Este recomandat să dispuneți de un sistem de soluționare a erorilor / omisiunilor. De asemenea, se recomandă păstrarea unei evidenţe a modului în care erorile / omisiunile au fost abordate cu un șofer.
• Păstrarea înregistrărilor în cadrul acestui sistem și a înregistrărilor completate pentru o perioadă de 6 luni.
Sancțiunile care pot fi aplicate de autoritățile din UK variază în funcţie de situaţie. Sintetic, acestea se pot grupa în două mari categorii, respectiv:
• Pentru neasigurarea unui vehicul de marfă
Nivelul maxim de penalizare pentru neasigurarea unui vehicul de marfă în conformitate cu secțiunea 31A este de £ 6,000 pe persoană responsabilă pe incident. Pedeapsa totală maximă (pedeapsa totală maximă plătibilă de toate persoanele responsabile, combinată în funcție de incidentul din secțiunea 31A) este de 12.000 de lire sterline.
• Pentru transportul de persoane clandestine
Nivelul maxim al sancțiunii pentru transportul participanților clandestini în conformitate cu secțiunea 32 este de £ 10,000 pe persoană responsabilă per participant clandestin. Pedeapsa maximă agregată pentru toate persoanele responsabile per participant clandestin este de £ 20,000.
*
Pentru o analiză completă a situaţiei cu care vă confruntați şi pentru a identifica soluţii practice particularizate afacerii dvs, vă stăm la dispoziţie.
Oana Dumitrescu Lup – Avocat asociat SCA Lup Hoza Beinşan
Sancţiunile pot fi aplicate atât faţă de conducătorii auto, cât şi faţă de societatea de transport, în măsura în care în urma verificărilor efectuate de autorităţile de frontieră se constată că societatea nu a adoptat măsurile impuse de legislaţia în discuţie.
Pentru a evita aplicarea sancțiunii pecuniare, societățile de transport sunt obligate la adoptarea unor măsuri ce vizează asigurarea transporturilor astfel încât transportul să nu permită intrarea persoanelor clandestine.
Printre aceste măsuri se numără:
1. Asigurarea și menținerea securității vehiculului:
• Societățile de transport au obligaţia de a pune la dispoziția fiecărui conducător auto suficiente încuietori sau sigilii cu număr unic pentru a fi utilizate în timpul călătoriei, astfel încât să se asigure că vehiculul poate rămâne securizat în permanență.
• De asemenea, se recomandă furnizarea pentru fiecare șofer al unui vehicul cu partea laterală moale a unui cablu sau a unei curele TIR în stare bună de funcționare.
• Totodată, este obligatoriu ca societatea să țină o evidență a tuturor dispozitivelor de securitate eliberate fiecărui șofer, detaliind câte și când au fost eliberate.
2. Furnizarea unui document pentru înregistrarea controalelor:
• Punerea la dispoziția fiecărui șofer un număr adecvat de liste de control care să permită înregistrarea verificărilor standard pentru fiecare călătorie.
• Păstrarea unei evidenţe a numărului de liste de verificare eliberate și a datei la care au fost eliberate fiecărui șofer.
• Păstrarea unor copii ale listelor de control completate pentru o perioadă de 6 luni. Se impune ca lista de verificare permită efectuarea tuturor verificărilor necesare în conformitate cu Regulamentului privind răspunderea transportatorilor din 2002, cu modificările ulterioare (Carriers' Liability (Amendment) Regulations 2023).
• Există un formular tipizat ce conţine o listă de verificare pe care societățile de transport să o dea șoferilor lor și care acoperă toate cerințele prevăzute de Carriers' Liability (Amendment) Regulations 2023.
3. Furnizarea de documente şi instrucțiuni pentru conducătorii auto
• Furnizarea către fiecare șofer (inclusiv șoferilor temporari) un set de instrucțiuni în limba lor proprie, care să detalieze în mod specific:
o modul de asigurare a vehiculului,
o cum să înregistreze și să finalizeze verificările vehiculului
o cum să completeze și să păstreze lista de verificare
o ce trebuie să facă în cazul în care șoferul suspectează că în vehicul sunt prezenți participanți clandestini.
4. Formarea conducătorilor auto:
• Formarea este separată de furnizarea de instrucțiuni. Formarea ar trebui să fie un eveniment specific care să permită conducătorilor auto să interacționeze cu un formator și să le ofere posibilitatea de a pune întrebări. Formarea nu înseamnă furnizarea unei copii a setului de instrucțiuni de mai sus către conducătorul auto.
• Această formare trebuie să includă o verificare a cunoștințelor pentru a se asigura că șoferul a înțeles această formare.
• Se recomandă păstrarea evidențelor cu privire la formările realizate de societatea de transport, care să detalieze numele celor instruiți, data la care au fost instruiți, locul în care a avut loc instruirea, detaliile abordate, rezultatele verificării cunoștințelor.
• Nu în ultimul rând, se recomandă realizarea cursurilor de perfecționare o dată la 6 luni. Aceste cursuri ar trebui să le permită din nou conducătorilor auto să interacționeze cu un formator și să le ofere posibilitatea de a pune întrebări. Cu toate acestea, poate fi o sesiune mai scurtă decât formarea inițială și se poate axa pe reamintirea responsabilităților conducătorilor auto în ceea ce privește prevenirea intrărilor clandestine.
5. Revizuirea activității conducătorilor auto:
• Colectarea de la fiecare conducător auto a înregistrărilor completate ale verificărilor efectuate la încheierea călătoriei.
• Revizuirea acestor liste de verificare în termen de 30 de zile pentru a identifica eventualele erori sau omisiuni.
• Este recomandat să dispuneți de un sistem de soluționare a erorilor / omisiunilor. De asemenea, se recomandă păstrarea unei evidenţe a modului în care erorile / omisiunile au fost abordate cu un șofer.
• Păstrarea înregistrărilor în cadrul acestui sistem și a înregistrărilor completate pentru o perioadă de 6 luni.
Sancțiunile care pot fi aplicate de autoritățile din UK variază în funcţie de situaţie. Sintetic, acestea se pot grupa în două mari categorii, respectiv:
• Pentru neasigurarea unui vehicul de marfă
Nivelul maxim de penalizare pentru neasigurarea unui vehicul de marfă în conformitate cu secțiunea 31A este de £ 6,000 pe persoană responsabilă pe incident. Pedeapsa totală maximă (pedeapsa totală maximă plătibilă de toate persoanele responsabile, combinată în funcție de incidentul din secțiunea 31A) este de 12.000 de lire sterline.
• Pentru transportul de persoane clandestine
Nivelul maxim al sancțiunii pentru transportul participanților clandestini în conformitate cu secțiunea 32 este de £ 10,000 pe persoană responsabilă per participant clandestin. Pedeapsa maximă agregată pentru toate persoanele responsabile per participant clandestin este de £ 20,000.
*
Pentru o analiză completă a situaţiei cu care vă confruntați şi pentru a identifica soluţii practice particularizate afacerii dvs, vă stăm la dispoziţie.
Oana Dumitrescu Lup – Avocat asociat SCA Lup Hoza Beinşan